Czym jest forskolina i czy jest ona skuteczna na utratę wagi?

Ostatnio w mediach słyszeliście o forskolinie, ponieważ została ona zamieszczona w wielu publikacjach z uwagi na jej właściwości odchudzające. Dr Oz nawet umieścił go na swojej liście "najlepszych suplementów redukcyjnych do żołądka" ze względu na swoje właściwości termogeniczne.

W naszym raporcie dowiedzą się Państwo, jak działa ta nowa substancja, czy jej spożycie jest bezpieczne, a co najważniejsze, przeanalizujemy jej skuteczność jako pomoc w odchudzaniu.

Coleus forskohlii jest dla nas szczególnie interesujący, ponieważ może być pomocny jako odchudzający i przeciwutleniacz.

Forskolina, znana również jako koleonol, jest naturalnie występującym związkiem w Coleus forskohlii i jest wykorzystywana w badaniach fizjologii komórkowej do aktywacji enzymu cyklazy adenylanowej oraz wzrostu cyklicznych poziomów wewnątrzkomórkowych AMP lub cAMP[2].

CAMP odgrywa ważną rolę w sygnalizacji komórek, a także ma bezpośredni wpływ na sposób, w jaki komórki reagują na różne bodźce hormonalne, wpływając na funkcje podwzgórzowe i przysadki mózgowej.

Oznacza to przede wszystkim, że forskolina pomaga komórkom porozumiewać się ze sobą, zasadniczo zwiększając czynność hormonalną i zasadniczo nakazując organizmowi tworzenie enzymu zwanego wrażliwą lipazą hormonu[3].

Jeśli kiedykolwiek słyszałeś termin "lipid", to prawdopodobnie domyśliłeś się, że czuła lipaza hormonu ma coś wspólnego z tłuszczem w naszych organizmach i masz całkowitą rację!

Wydaje się również, że jeśli zwiększona produkcja cAMP ma efekt uboczny, skutkujący zwiększoną produkcją hormonu tarczycy, to znowu pomoże stymulować metabolizm i spowodować ciężkie marnowanie tłuszczu.

Wszystko to może wydawać się nieco skomplikowane, ale wszyscy musimy wiedzieć, czy w tym czasie forskolina powoduje, że organizm wytwarza enzymy lipolityczne lub spalające tłuszcze, a także więcej hormonów o tej samej funkcji[4].

Podczas gdy to wszystko brzmi jak wspaniała wiadomość dla tych z nas, którzy starają się schudnąć, zagłębijmy się głębiej, aby zobaczyć, czy to naprawdę przekłada się na wzrost utraty wagi w rzeczywistym świecie.

Pierwsze badanie, które zostanie opublikowane w 2005 r. przez Journal of Obesity Research, zostało napisane w celu określenia składu ciała i adaptacji hormonalnych związanych ze spożyciem forskoliny u mężczyzn otyłych lub z nadwagą[5].

To arbitralne, podwójnie ślepe, kontrolowane placebo badanie odbywało się w okresie 12 tygodni i obejmowało 30 osób, z dawką 250 mg 10% ekstraktu forskoliny dwa razy na dobę.

Dane uzyskane w wyniku tego badania wyglądały bardzo obiecująco, a tematyka badań była następująca:

Znaczne zmniejszenie" udziału procentowego tłuszczu w organizmie i całkowitej masie ciała

Znaczący wzrost masy mięśniowej ciała, plus

Zmiana masy kostnej, sugerująca wzrost gęstości kości.

Znaczący wzrost" poziomu wolnego testosteronu

Wszystkie te punkty odnosił się nie tylko do forskoliny jako uzupełnienie utraty tłuszczu, ale również jako naturalny sposób dla mężczyzn do zwiększenia ich poziom testosteronu, co z kolei skutkowałoby mniej tłuszczu w organizmie i wzrost masy mięśniowej.

Grupa badawcza podsumowała następujące stwierdzenie:"Wyniki badań wskazują, że forskolina może być środkiem terapeutycznym w leczeniu i leczeniu otyłości.

Jeszcze bardziej interesujące stały się badania nad wpływem forskoliny na kobiety, poczynając od badania opublikowanego w Dzienniku Międzynarodowego Towarzystwa Żywienia Sportowego w 2005 roku[6].

Chociaż nie zaobserwowano żadnych "znaczących różnic" w masie tłuszczowej badanych, było bardzo interesujące, aby zauważyć, że forskolin faktycznie wydawało się, że "złagodzić przyrost masy ciała", sugerując, że przestrzeganie wrażliwej diety i planu ćwiczeń może być wystarczające, aby kierować skalę w bardziej korzystnym kierunku, że tak powiem.

Niektóre kobiety zgłosiły również zmniejszenie zmęczenia i głodu, co może mieć istotny wpływ na dietę niskokaloryczną.

Co więcej, badacze stwierdzili, że "nie wykryto interakcji klinicznych w markerach metabolicznych, lipidach krwi, enzymach mięśniowych i wątrobowych, elektrolitach, krwinkach czerwonych, białych komórkach, hormonach (insulinie, TSH, T3 i T4), częstości pracy serca, ciśnieniu tętniczym i skutkach ubocznych.

Wykazanie, że forskolin wydaje się nie mieć żadnych skutków ubocznych, sprawia, że jest to bezpieczna pomoc w celu schudnąć i leczyć utrata masy ciała dla całej populacji.

Cierpi na tym wiele osób

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *